آزمایشات اولیه نشان می‌دهد که لایه سرامیکی آیفون ۱۲ به نحو چشمگیری در برابر فشار و ضربه مقاوم می باش
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

لایه سرامیکی جدید به کار رفته در آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو بر اساس تست های اولیه نشان از بهبودی چشمگیری در دوام و مقاومت صفحه نمایش در برابر خراشیدگی می باشد. اپل می گوید که فناوری ساخت لایه سرامیکی شامل کریستال های سرامیکی رشد یافته در درون ماتریکس شیشه ای می باشد که این به نحو بسیار موثری باعث محکمی و دوام شیشه می شود.

علاوه بر طراحی جدید، اپل می‌گوید لایه محافظتی سرامیکی به آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو این اجازه را می دهد که چهار برابر نسبت به مدل های سال قبل در برابر ضربه های حاصل از افتادن وسیله به زمین مقاوم تر باشند. بر اساس آزمایشات انجام شده توسط منابع معتبر ادعای اپل مبنی بر مقاوم تر بودن آیفون های جدید مورد بررسی قرار گرفت.

در مرحله اول آزمایش تحمل فشار صورت گرفت که آیفون‌ها در مقیاس نیوتن نسبت به تحمل فشار مورد بررسی قرار گرفتند. این بررسی ها نشان داد که آیفون ۱۱ ظرفیت تحمل ۳۵۲ نیوتن را دارد در صورتی که آیفون ۱۲ از ظرفیت تحمل ۴۴۲ نیوتن برخوردار است که این پیشرفت چشمگیری را در زمینه دوام شیشه آیفون‌های جدید نشان می دهد.

در مرحله دوم صفحه نمایش آیفون ۱۲ با ابزارهای مختلفی نظیر کلید سکه سنگ و تیغ کاتر مورد تست خراشیدگی قرار گرفتند. در این مورد آیفون ۱۲ در برابر تمامی این ابزارها مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی نشان داد. در مرحله بعد آیفون ۱۲ از لحاظ ضریب سختی Mohs مورد آزمایش قرار گرفت و نشان داد که آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱  در برابر خراشیدگی مقاوم تر می باشد.

اما نتیجه جالب دیگری که از این حاصل شد این بود که مشخص گردید لایه محافظ سرامیکی فقط در صفحه نمایش جلوی آیفون به کار رفته است و شیشه بخش پشتی آیفون به دلیل نداشتن این لایه محافظتی به راحتی مورد خراشیدگی قرار گرفته و مقاومت بسیار کمتری در برابر ضربه دارا می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: